Athena Virtual Support

Virtual Assistant

De veranderingen binnen het secretaressevak gaan snel. De traditionele secretaressetaken komen steeds meer te vervallen en er is een groeiende behoefte aan ondersteuning op maat en inzetbaarheid op uurbasis, vaak onafhankelijk van tijd en plaats. Inspelend op deze ontwikkelingen is er een nieuw beroep ontstaan: de Virtual Assistant (VA). Als VA bied ik ondernemers, bestuurders en managers (digitale) secretariële ondersteuning. Dit is voor iedere opdrachtgever maatwerk.

Wat kan een Virtual Assistant voor jou betekenen?

Voor steeds meer ondernemers en managers is een Virtual Assistant (VA) een uitkomst. Ik werk als VA vanuit mijn kantoor voor jou als opdrachtgever en via telefoon, e-mail of andere digitale tools onderhouden we contact.

In een persoonlijk intakegesprek, voorafgaand aan de werkzaamheden, bespreken we waarmee ik je kan ondersteunen of welke taken ik jou volledig uit handen zou kunnen nemen, denk aan het maken van presentaties, beheren van je agenda, plannen van afspraken, voorbereiden van correspondentie of nieuwsbrieven, redigeren van teksten, hulp bij het opstellen van (beleids)notities, ondersteunen bij projecten of het organiseren van evenementen. Ik ondersteun op afstand. Het online bijwonen en notuleren van (bestuurs)vergaderingen valt hier niet onder, dat wordt gerekend als interim support.

Om goed op de hoogte te blijven van elkaars werk en de voortgang daarin, plannen we wekelijks een digitaal contactmoment of belafspraak in. Persoonlijk contact is uiteraard leuker, maar vaak ook tijdrovender. Het heeft mijn voorkeur om in ieder geval één keer per kwartaal ‘live’ bij te praten.

Wellicht betreft het geen structurele werkzaamheden, maar gaat het om een eenmalige klus. Ook dat is bespreekbaar. Laat maar horen waar je mee zit. Ik denk graag met je mee.

Wat levert het jou op?

Het voordeel voor jou als ondernemer/manager is dat ik niet in loondienst kom, maar op basis van een vast uurtarief werkzaamheden voor je verricht. Dat betekent dat je op flexibele basis kunt beschikken over een hoog opgeleide managementondersteuner.

Door ondersteunende taken aan mij te delegeren, houd jij tijd over om meer declarabele uren te draaien of te genieten van meer vrije tijd.

Enthousiast geworden?

  • Neem contact met mij op voor een intakegesprek!
  • Het tarief voor Virtual Assistance is 72,50 Euro per uur. Na het intakegesprek ontvang je een schriftelijke bevestiging van het overeengekomen aantal uren en eventuele reiskosten.
  • De tijd die we aan het intakegesprek besteden (ongeveer 1 uur), verrekenen we met de te werken uren die we overeenkomen bij de opdrachtverstrekking. Besluiten we na dit gesprek om toch van samenwerking af te zien, dan kost het je niets.